Interactive Brokers Group stabilitás és biztonság

Interactive Brokers Group Adatvédelmi szabályzat

Az Interactive Brokers tisztában van azzal, hogy milyen fontos megőrizni az Ön által velünk megosztott személyes adatok („Személyes Adatok”) titkosságát és biztonságát. Az Interactive Brokers Group tagvállalatai (összefoglaló néven: „IBKR”) elkötelezetten őrzik a Személyes Adatok titkosságát, ideértve az IBKR ügyfeleivel, munkavállalóival, megbízottaival, pályázóival, illetve az IBKR-en belüli vagy kívüli más személyekkel kapcsolatos Személyes Adatokat is. Ennek szellemében külön szabályzatokat és gyakorlatokat dolgoztunk ki, amelyek célja az Ön Személyes Adatai titkosságának a megőrzése. Az IBKR-nél történő számlanyitással, illetve az IBKR-en keresztül elérhető termékek, szolgáltatások és alkalmazások igénybevételével Ön hozzájárult a Személyes Adatai jelen Adatvédelmi szabályzattal (a továbbiakban „Adatvédelmi szabályzat” vagy „Szabályzat”) összhangban történő gyűjtéséhez és felhasználásához. Kérjük, gondosan olvassa végig a jelen Adatvédelmi szabályzatot.

A Szabályzat azon országok általánosan bevett titoktartási és adatvédelmi elvein alapul, ahol cégünk jelen van. A jelen Szabályzat célja, hogy összefoglalja az IBKR általános adatvédelmi gyakorlatát, illetve hogy tájékoztatást nyújtson ügyfeleink, jövőbeli ügyfeleink, az álláshirdetéseinkre jelentkező személyek, a weboldalunk látogatói és más harmadik felek részére az IBKR rájuk vonatkozó adatvédelmi szabályairól.

A jelen Szabályzat kifejezetten azon személyekre vonatkozik, akik valamilyen Személyes Adatot osztanak meg az IBKR-rel, illetve akik meglátogatják vagy használják az IBKR weboldalait, kereskedési felületeit, szoftver alkalmazásait és közösségi média oldalait.

Ki vállalja a felelősséget az Ön Személyes Adataiért?

Az általunk az alábbiak szerint gyűjtött Személyes Adatokért az IBKR vállalja a felelősséget. Az IBKR tagvállalatai: Interactive Brokers LLC, One Pickwick Plaza, Greenwich, CT 06830 Egyesült Államok; Interactive Brokers (U.K.) Limited, 20 Fenchurch Street, Floor 12, London EC3M 3BY, Egyesült Királyság; Interactive Brokers Ireland Limited, 10 Earlsfort Terrace, Dublin D02 T380, Írország; Interactive Brokers Central Europe Zrt., 1075 Budapest, Madách Imre út 13-14., Magyarország; Interactive Brokers Luxembourg SARL, 4, Rue Robert Stumper, L-2557 Luxembourg; illetve ezek társvállalatai (a továbbiakban („IBKR Tagvállalatok”). Az Ön Személyes Adatait az az IBKR Tagvállalat fogja kezelni, amelyik szolgáltatásokat vagy tájékoztatást nyújt Önnek. Bizonyos esetekben egynél több IBKR Tagvállalat is kezelheti az Ön Személyes Adatait.

Hogyan gyűjtjük az Ön Személyes Adatait, és milyen Személyes Adatokat kezelünk?

Az IBKR gyűjti és feldolgozza az Ön Személyes Adatait. Ez többek között azon adatokra terjedhet ki, amelyeket:

  • Ön az IBKR számlanyitási folyamat vagy bármely IBKR weboldali alkalmazás használata során hozott a tudomásunkra (például az Ön neve, e-mail címe, telefonszáma, születési ideje, adószáma, befektetési céljai stb.);
  • az Ön által az IBKR rendszereiben végrehajtott tranzakciók eredményeként, vagy az IBKR által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban szereztünk meg (például ha Ön részt vesz az IBKR betéti kártya programban);
  • fogyasztói tájékoztató ügynökségektől vettünk át;
  • internetes sütik használatával gyűjtöttünk össze (a sütik használatára vonatkozó további információkért kérjük, olvassa el Süti szabályzatunkat).

Milyen célokra használjuk fel az Ön Személyes Adatait?

Az alábbi célokra („Engedélyezett Célok”) használhatjuk fel az Ön Személyes Adatait:

  • Szolgáltatások nyújtása az Ön részére, összhangban az Ön vagy az Ön szervezete és köztünk létrejött bármely megállapodással, a saját adminisztratív, nyilvántartási és megfelelőségi eljárásaink céljaira;
  • A platformjainkon elérhető brókeri és egyéb szolgáltatások nyújtása az Ön vagy az Ön szervezete részére, és/vagy az Öntől érkező kérések vagy megkeresések teljesítése;
  • A jogos érdekeink érvényesítése, ideértve az üzleti működésünk és tevékenységünk végzését, felügyeletét és elemzését, illetve a jelen Adatvédelmi szabályzatban rögzített tevékenységeket is;
  • Bármely megállapodás és/vagy a saját (vagy mások) vagyonának vagy jogainak az érvényesítése vagy alkalmazása, illetve a velünk szemben esetlegesen támasztott igényekkel szembeni védekezés;
  • Toborzási folyamataink végrehajtása;
  • Az Öntől érkező információkérések megválaszolása, majd nyomon követése annak megállapítása érdekében, hogy Önnek szüksége van-e további tájékoztatásra;
  • Az Önnel való kapcsolatfelvétel (kivéve, ha ezt Ön kifejezetten elutasítja) az Ön érdeklődésére feltehetőleg számot tartó szolgáltatásokkal és funkciókkal kapcsolatban;
  • Különböző típusú szerződések megkötése vagy végrehajtása;
  • Általunk vagy a nevünkben eljáró más személy által végzett monitorozás különböző módszerek felhasználásával, például (i) „intelligens” automatizált monitorozó eszközök; (ii) rendszerek véletlenszerű monitorozása, például elektronikus kommunikációt rögzítő eszközökkel; (iii) rendszerek célzott monitorozása, például nyomozásokkal, szabályozói kérésekkel, az érintettek hozzáférési kéréseivel, peres, választottbírósági vagy közvetítési eljárásokkal kapcsolatban; (iv) adatkövető, összesítő és elemző eszközök, amelyek különböző, egymástól elkülönített adatforrásokból vonják össze az adatokat a kapcsolatok feltárása és/vagy a magatartási minták, interakciók vagy elemzési preferenciák észlelése érdekében (ideértve a prediktív elemzést is); és/vagy (v) a mindenkor elérhetővé váló hasonló monitorozási technológiák alkalmazása.
  • Statisztikai, piackutatási és termékelemzési célokra, illetve termékeink és szolgáltatásaink továbbfejlesztése és javítása érdekében;
  • A pénzmosás, a terrorizmus finanszírozása, a csalások vagy más bűncselekmények és/vagy a szolgáltatásainkkal való visszaélések megelőzése érdekében;
  • Bármely írországi vagy más országbeli (ideértve többek között az Egyesült Államokat is) törvényi, szabályozói vagy helyes gyakorlat szerinti követelmény, illetve bármely adóhatósággal vagy adóhivatallal általunk bármikor megkötött jelentéstételi megállapodás szerinti kötelezettségeink teljesítése érdekében;
  • Bármely ország vonatkozó törvényeinek a teljesítése érdekében;

A fentieken túl az alábbi célokra is felhasználhatjuk az Ön Személyes Adatait (miután ehhez beszereztük az Ön kifejezett hozzájárulását, amennyiben annak beszerzését törvény írja elő), összhangban az Ön preferenciáival:

  • Az Önnel folytatott kommunikáció érdekében, az Ön által jóváhagyott csatornákon, hogy tájékoztassuk a legújabb fejleményekről, bejelentésekről és az IBKR szolgáltatásaival, termékeivel és technológiáival kapcsolatos egyéb információkról;
  • Ügyfélfelmérések, marketing kampányok, piacelemzés vagy más promóciós tevékenységek végrehajtása érdekében;
  • Az Ön preferenciáival kapcsolatos információgyűjtés az Ön felhasználói profiljának a létrehozása érdekében, hogy személyre tudjuk szabni az Önnel folytatott kommunikációt és egyéb interakciókat, és fejleszteni tudjuk ezek minőségét (például hírlevelek utókövetése vagy weboldal-analitika útján).

Amennyiben ezt a jogszabályok a marketing-kommunikációval kapcsolatban előírják, kizárólag akkor fogjuk ilyen információkkal megkeresni, ha erre Ön kifejezetten felhatalmaz minket, illetve ha már volt lehetősége ellenkezni az ilyen információk küldése ellen, továbbá lehetővé tesszük az Ön számára, hogy bármikor leiratkozzon, amennyiben a továbbiakban nem kíván marketing-kommunikációt kapni tőlünk. Szeretjük folyamatosan tájékoztatni az ügyfeleinket, munkatársainkat és más érintett feleket a cégünknél bekövetkező fejleményekről, ideértve az IBKR-rel kapcsolatos híreket is, amelyek a megítélésünk szerint érdeklődésre tarthatnak számot. Amennyiben Ön nem kíván kiadványokat vagy értesítéseket kapni az olyan eseményekről vagy szemináriumokról, amelyek a véleményünk szerint számot tarthatnak az Ön érdeklődésére, kérjük, ezt az alábbi linkre kattintva közölje velünk: http://www.interactivebrokers.com/optout. Amennyiben ezt jogszabály írja elő, nem használjuk fel az Ön Személyes Adatait bármely, Önt érintő automatikus döntés meghozatala illetve a fent ismertetettektől eltérő profilok létrehozása érdekében.

Attól függően, hogy a fenti Engedélyezett Célok közül melyek érdekében használjuk fel az Ön Személyes Adatait, az alábbi jogcímek közül egy vagy több alapján kezelhetjük az Ön Személyes Adatait:

  • Mivel az adatkezelés szükséges az Ön megbízásának vagy egyéb szerződésének a teljesítéséhez, illetve az ilyen szerződés megkötését megelőző intézkedések meghozatalához
  • A jogszabályban előírt kötelezettségeink teljesítéséhez (például nyugdíj- vagy adójogi nyilvántartások vezetése);
  • Mivel az adatkezelés szükséges cégünk vagy az Ön Személyes Adatait átvevő egyéb harmadik felek jogos érdekeinek az érvényesítéséhez, feltéve, hogy az ilyen érdekeket nem írják felül az Ön érdekei, vagy alapvető jogai és szabadságai.

Továbbá, az adatkezelés jogalapja lehet az Ön hozzájárulása is, amennyiben azt mi kifejezetten beszereztük Öntől, és Ön azt kifejezetten megadta a részünkre.

Kivel és milyen körülmények fennállása esetén osztjuk meg másokkal az Ön Személyes Adatait

Az alábbi körülmények fennállása esetén osztjuk meg másokkal az Ön Személyes Adatait:

  • Az Ön Személyes Adatait bizalmas formában megoszthatjuk az IBKR Tagvállalatokkal, amennyiben ezt a vonatkozó jogszabályok lehetővé teszik, vagy amennyiben ez szükséges a termékek vagy szolgáltatások nyújtásához illetve adminisztratív, számlázási és más üzleti célokra. A weboldalunkon megtalálható azon országok felsorolása, ahol az IBKR Tagvállalatok működnek;
  • Jogosultak vagyunk arra, hogy – az IBKR-en belüli vagy kívüli, belföldi vagy külföldi – szolgáltatókat bízzunk meg a Személyes Adatok kezelésével az Engedélyezett Célokra a nevünkben és az utasításainknak megfelelően. Példaul, amennyiben Ön előfizet az Interactive Brokers Befektetői piactéren felsorolt valamely harmadik fél szolgáltató által nyújtott valamely szolgáltatásra, mi jogosultak vagyunk megosztani az érintett szolgáltatóval minden olyan információt, amely szükséges az Ön által igénybe venni kívánt szolgáltatások nyújtásához. Az IBKR általában megköveteli ezen szolgáltatóktól, hogy titoktartási megállapodást kössenek az IBKR-rel, amely korlátozza a részükre átadott információk felhasználását. Az ilyen megállapodások megtiltják, hogy a szolgáltató bármilyen célra felhasználja az átadott IBKR ügyféladatokat, azon cél kivételével, amely érdekében azokat eredetileg átvette. Amennyiben ezt jogszabály írja elő, az IBKR fenntartja az ellenőrzést az Ön Személyes Adatai felett és továbbra is felelősséget vállal értük, valamint megfelelő védelmi intézkedéseket hoz annak érdekében, hogy külső szolgáltatók igénybe vétele esetén is biztosítsa az Ön Személyes Adatainak a sértetlenségét és biztonságát.
  • Jogosultak vagyunk megosztani az Ön Személyes Adatait olyan vállalkozásokkal, amelyek a csalások és egyéb bűncselekmények megelőzése terén nyújtanak szolgáltatásokat, illetve amelyek hasonló szolgáltatásokat nyújtanak, ideértve az olyan pénzintézeteket, mint a hitelinformációs ügynökségek és szabályozó szervezetek;
  • Az Önnel kapcsolatos információkat megoszthatjuk bármely értéktári, tőzsdei, klíring vagy elszámolási rendszerrel, illetve az ilyen rendszerek számlakezelőjével vagy más résztvevőjével, továbbá a központi szerződő felekkel, kereskedőkkel, letétkezelőkkel, közvetítőkkel és másokkal, amennyiben az ilyen megosztás célja a szolgáltatásaink nyújtásával kapcsolatos tranzakciók végrehajtása, kezelése vagy bejelentése, illetve valamely jogviszony létrehozása az ilyen tranzakciók végrehajtása érdekében;
  • Megoszthatjuk az Ön adatait olyan harmadik felekkel, amelyek támogatást nyújtanak a részünkre a toborzási folyamataink során;
  • A vonatkozó jogszabályokkal összhangban megoszthatjuk az Ön Személyes Adatait a bíróságokkal, a bűnüldöző szervekkel, a szabályozó hatóságokkal, az ügyészséggel vagy másokkal egy jogos vagy méltányos igény érvényesítése, gyakorlása vagy megvédése, illetve egy bizalmas alternatív vitarendezési eljárás lefolytatása érdekében;
  • Ezen túlmenően felhasználhatjuk az összesített Személyes Adatokat és statisztikákat a weboldalunk használatának a monitorozására, ami elősegíti a weboldalunk és a szolgáltatásaink fejlesztését.

Egyebekben kizárólag abban az esetben tesszük közzé az Ön Személyes Adatait, ha Ön erre kifejezetten utasít vagy felhatalmaz minket, vagy amikor ezt a vonatkozó jogszabályok vagy valamely bírósági vagy hivatalos kérelem lehetővé teszi vagy előírja, illetve amikor ez szükséges valamely tényleges vagy feltételezett csalás vagy más bűncselekmény kivizsgálása érdekében.

Az Ön által részünkre átadott, más személyekre vonatkozó Személyes Adatok

Amennyiben Ön másvalakire (pl. a cége egy igazgatójára vagy munkavállalójára, vagy egy üzleti partnerére) vonatkozó Személyes Adatokat ad át a részünkre, köteles meggyőződni arról, hogy jogában áll az ilyen Személyes Adatok átadása a részünkre a jelen Adatvédelmi Szabályzat szerinti adatkezelés céljából.

Az Ön Személyes Adatainak védelme

A jogszabályok által előírt mértékben meghozzuk a megfelelő műszaki és szervezeti intézkedéseket az Ön Személyes Adatai titkosságának és biztonságának a megőrzése érdekében, összhangban a Személyes Adatok tárolására, megosztására és hozzáférésére vonatkozó belső eljárásainkkal. A Személyes Adatokat a saját illetve a szerződéses partnereink informatikai rendszereiben valamint papír alapon tárolhatjuk.

A Személyes Adatai továbbítása az Európai Gazdasági Térségen („EGT”) kívüli területre, illetve az Európai Bizottság megfelelőségi határozatának hatálya alá nem tartozó országba (ha a GDPR vagy azzal egyenértékű szabályozás alkalmazandó)

A 2016/679/EU Általános Adatvédelmi Rendelet („GDPR”) vagy azzal egyenértékű jogszabályok hatálya alá tartozó Személyes Adatait továbbíthatjuk az EGT-n kívüli területre, illetve az Európai Bizottság megfelelőségi határozatának hatálya alá nem tartozó országba az Engedélyezett Célok érdekében a fentiek szerint. Ez olyan országokat is jelenthet, amelyek nem biztosítanak az Ön országában (pl. EGT országok vagy az Egyesült Államok) hatályos jogszabályokban előírt szintű védelmet. Amennyiben ezt a GDPR vagy más vonatkozó jogszabályok előírják, gondoskodni fogunk arról, hogy az adatok ilyen nemzetközi továbbítása a megfelelő vagy alkalmas biztosítékok mellett történjék. Ön bármikor felveheti velünk a kapcsolatot az alábbi elérhetőségeken, amennyiben bővebb információra van szüksége a fent említett biztosítékokkal kapcsolatban.

A GDPR vagy hasonló jogszabályok hatálya alá tartozó személyek tekintetében, arra az esetre, ha a Személyes adatok olyan EGT-n kívüli országba vagy területre kerülnek továbbításra, amely az Európai Bizottság megítélése szerint nem biztosítja az elvárható szintű adatvédelmet, cégünk megfelelő adattovábbítási mechanizmusokat alkalmaz a Személyes Adatok védelme érdekében.

A Személyes Adatok frissítése

Amennyiben az Ön által részünkre átadott Személyes Adatok megváltoznak, például ha Ön megváltoztatja az e-mail címét vagy törölni kívánja egy korábbi megbízását, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az IBKR Ügyfélszolgálattal, amelyet az IBKR weboldalán (interactivebrokers.com/help) érhet el. Nem vállalunk felelősséget az Ön által részünkre átadott pontatlan, nem hiteles, hiányos vagy nem teljes körű Személyes Adatokból eredő semmiféle veszteségért.

Mennyi ideig tároljuk a Személyes Adatokat?

Azonosítható formában őrizzük meg az Ön Személyes Adatait, összhangban a Személyes Adatok őrzésére, kezelésére és megsemmisítésére vonatkozó általános szabályokat és eljárásokat megállapító belső szabályzatainkkal. A Személyes Adatokat a jogi, szabályozói és üzleti követelmények teljesítéséhez szükséges ideig őrizzük meg. Az adatmegőrzési időszak meghosszabbítható, amennyiben valamely peres eljárással, nyomozással vagy egyéb eljárással kapcsolatban kötelesek vagyunk megőrizni az Ön Személyes Adatait.

Személyiségi jogok

A hatályos jogszabályok függvényében Ön rendelkezhet bizonyos jogosultságokkal a Személyes Adatai tekintetében az alábbiak szerint:

  • Ön jogosult tájékoztatást kérni a Személyes Adatai kezeléséről, és hozzáférni az Önre vonatkozó, birtokunkban lévő Személyes Adatokhoz. Felhívjuk a figyelmet, hogy adódhatnak olyan körülmények, amikor jogunkban áll megtagadni a Személyes Adatok másolataihoz való hozzáférésre irányuló kérelmeket (különös tekintettel az ügyvédi titoktartás körébe tartozó adatokra);
  • Ön kérheti, hogy javítsuk ki a Személyes Adatait, amennyiben azok pontatlanok vagy hiányosak;
  • Bizonyos körülmények fennállása esetén Ön kérheti a Személyes Adatai törlését. Felhívjuk a figyelmet, hogy adódhatnak olyan helyzetek, amikor Ön a Személyes Adatai törlését kéri tőlünk, mi azonban – a jogszabályok értelmében – jogosultak vagyunk megtartani azokat;
  • Bizonyos körülmények fennállása esetén Ön tiltakozhat a Személyes Adatai általunk történő feldolgozása ellen, illetve kérheti annak korlátozását; Előállhatnak továbbá olyan körülmények, amikor Ön tiltakozik a Személyes Adatai általunk történő feldolgozása ellen, illetve kéri annak korlátozását, mi azonban – a jogszabályok értelmében – jogosultak vagyunk megtagadni ezt a kérést;
  • Ön visszavonhatja az adatkezeléshez adott hozzájárulását, bár bizonyos esetekben jogszerű lehet az adatkezelés folytatása az Ön hozzájárulása nélkül is, amennyiben erre (a hozzájáruláson kívül) más jogos okunk van.

A magánélet- és az adatvédelmi elvek ismeretének és betartásának fokozása és előmozdítása érdekében kineveztünk egy Adatvédelmi Tisztviselőt („DPO”). Amennyiben Ön élni kíván a fenti lehetőségekkel, kérjük, küldjön egy email üzenetet a dpo@interactivebrokers.ie címre.

Előfordulhat, hogy arra kérjük Önt, hogy igazolja a kilétét egy érvényes személyazonosításra alkalmas igazolvány másolatának a bemutatásával annak érdekében, hogy teljesteni tudjuk a biztonsági kötelezettségeinket és megakadályozzuk az adatok jogosulatlan közzétételét. Fenntartjuk a jogot, hogy észszerű adminisztrációs díjat számítsunk fel Önnek a Személyes Adataihoz való nyilvánvalóan megalapozatlan vagy túlzó hozzáférési igények, illetve a Személyes Adatai további másolataira irányuló kérelmek után.

Megvizsgáljuk és kellő időben megválaszoljuk a hozzánk beérkező valamennyi kérelmet vagy panaszt. Amennyiben Ön nem elégedett a válaszunkkal, a panaszával az illetékes adatvédelmi hatósághoz fordulhat. Kérésre átadjuk Önnek az illetékes adatvédelmi hatóság elérhetőségeit.

Felhívás a California államban illetőséggel bíró személyeknek: Szövetségi szinten szabályozott pénzügyi szolgáltatóként az IBKR általánosságban mentesül a kaliforniai Fogyasztói adatvédelmi törvény („CCPA”) hatálya alól. A meglévő és jövőbeli ügyfeleinktől gyűjtött Személyes Adatokat külön szövetségi jogszabályok védik. Az elmúlt 12 hónapban az általunk gyűjtött egyetlen olyan információtípus, amely potenciálisan a CCPA hatálya alá esik, a weboldalunkat felkereső, California államban illetőséggel bíró passzív látogatók webes böngészési adatai voltak, akik nem cégünk ügyfelei és nem adnak át semmilyen konkrét adatot (név, email cím, levelezési cím, társadalombiztosítási szám stb.) a részünkre, és akik tájékozódni kívánnak a szolgáltatásainkról, a számlanyitás vagy az ügyféllé válás menetéről. A weboldalunk ilyen anonim és passzív látogatóitól gyűjtött adatok közé tartozhatnak az IP címek és a böngésző-specifikus címkék. Ezeket az adatokat nem értékesítjük harmadik feleknek. Ezeket az adatokat kizárólag belső célokra használjuk fel, például annak megállapítására, hogy mely hirdetéseink hatékonyak vagy a weboldalunk mely tartalmai a legérdekesebbek a látogatók számára. A CCPA értelmében a Kalifornia államban illetőséggel bíró személyeknek jogában áll hozzáférést kérni a webes böngészési adataikhoz vagy azok törlését kérni. Mi ugyanakkor nem tudjuk (és nem is vagyunk kötelesek) feldolgozni az ilyen kéréseket, mivel az ilyen passzív webes böngészési adatokat nem tudjuk hozzákapcsolni egy email címhez vagy más személyes adatokhoz, amelyek segítségével megállapíthatnánk, hogy a kérelmező fél ténylegesen köthető egy konkrét böngészőhöz vagy IP címhez.

Az Adatvédelmi Szabályzat frissítései

A jelen Adatvédelmi Szabályzat utolsó frissítése 2021. március 8-án történt. Fenntartjuk a jogot, hogy időről-időre frissítsük és módosítsuk a jelen Adatvédelmi Szabályzatot, például azért, hogy a Szabályzat pontosan tükrözze az Ön Személyes Adatai feldolgozásának a módjában, illetve a jogi követelményekben bekövetkező változásokat. Ilyen változtatások esetén a módosított Adatvédelmi Szabályzatot a weboldalunkon vagy más módon tesszük közzé. A változtatások a weboldalon történő közzététel időpontjában válnak hatályossá.

Hogyan veheti fel velünk a kapcsolatot?

Érdekel minket, hogy Ön mit gondol a weboldalunkról és az Adatvédelmi Szabályzatunkról. Amennyiben bármilyen kérdése van a jelen Szabályzattal kapcsolatban, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az Adatvédelmi Tisztviselőnkkel a dpo@interactivebrokers.ie email címen, vagy az IBKR Ügyfélszolgálatával az IBKR weboldalán az interactivebrokers.com/help címen.

MÓDOSÍTÁS AZ INTERACTIVE BROKERS CENTRAL EUROPE ZRT. RÉSZÉRE

BEVEZETÉS

A jelen módosítás azon adatkezelési tevékenységekre vonatkozik, amelyeket az Interactive Brokers Central Europe Zrt. („IBCE”) végez, amely egy Magyarországon megalakult és bejegyzett gazdasági társaság (cégjegyzékszám: 01-10-141029, székhely: 1075 Budapest, Madách Imre út 13-14., A. ép. V. em.) Az IBCE az IBKR leányvállalata, és a jelen szabályzat törzsszövegében szereplő minden rendelkezés az IBCE-re nézve is érvényes.

A Személyes Adatok IBCE általi kezelésével kapcsolatos kérdéseket vagy kéréseket az IBCE Adatvédelmi Tisztviselőjéhez kell címezni a dpo@interactivebrokers.ie címre.

MEGHATÁROZÁSOK

Az alábbi fogalmak az alábbi jelentéssel bírnak:

„személyes adat”: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;

„adatkezelés”: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;

„az adatkezelés korlátozása”: a tárolt személyes adatok megjelölése jövőbeli kezelésük korlátozása céljából;

„profilalkotás”: személyes adatok automatizált kezelésének bármely olyan formája, amelynek során a személyes adatokat valamely természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzők értékelésére, különösen a munkahelyi teljesítményhez, gazdasági helyzethez, egészségi állapothoz, személyes preferenciákhoz, érdeklődéshez, megbízhatósághoz, viselkedéshez, tartózkodási helyhez vagy mozgáshoz kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére használják;

„adatkezelő”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;

„adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;

„címzett”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak;

„harmadik fél”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;

„az érintett hozzájárulása”: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;

„felügyeleti hatóság”: a Magyar Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság;

AZ IBCE ÁLTAL VÉGZETT ADATKEZELÉS

Az IBCE az alábbi adatkezelési tevékenységeket végzi:

Adatkezelési tevékenység Kezelt személyes adatok Cél Jogalap A Személyes Adatok címzettje Tárolási időszak
Pénzmosás elleni átvilágítás és tranzakció-monitorozás Potenciálisan minden, a kereskedési tevékenységekre és az ügyfél pénzeszközeire vonatkozó, illetve az átvilágítás elvégzéséhez és a haszonhúzó azonosításához szükséges, a Pmt. 7-9. paragrafusa szerinti információ. A Pmt.-ben előírt kötelezettségek teljesítése. A GDPR rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pontja (ahol a jogi kötelezettséget a Pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII törvény írja elő) A Pénzügyi Információs Egység, gyanús tranzakció bejelentése esetén Az ügyféllel fennálló üzleti kapcsolat megszűnésétől számított nyolc év.
Pénzmosás elleni átvilágítás videóhívással (a Pmt.-ben és a Magyar Nemzeti Bank 26/2020 (VIII.25.) rendeletében előírt előzetesen auditált elektronikus hírközlő eszköz használatával). A Pmt. 7-9. paragrafusában illetve a 26/2020. MNB rendelet 17-19. paragrafusában előírt átvilágításhoz szükséges információk. A Pmt.-ben előírt kötelezettségek teljesítése. A GDPR rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pontja (ahol a jogi kötelezettséget a Pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII törvény írja elő). Az ügyféllel fennálló üzleti kapcsolat megszűnésétől számított nyolc év.
Az ügyfélszerződés és az ahhoz kapcsolódó egyéb szerződések megkötése Név (cégév), cím, cégjegyzékszám, adószám, bankszámlaszám, személyazonosító igazolvány száma Ügyfélszerződés előkészítése és megkötése A GDPR rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pontja (szerződés teljesítése) A szerződés megszűnésétől számított öt év.
FATCA és CRS jelentések Név (cégnév), cím, adójogi illetőség A jelentéstételi kötelezettségek teljesítése A GDPR rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pontja (ahol a jogi kötelezettséget a 2013. évi XXXVII. törvény és a 2014. évi XIX. tövény írja elő). A magyar adóhatóság, az IRS és más külföldi adóhatóságok. A jelentéstételi kötelezettség teljesítésétől számított öt év
A MiFID megfelelőségi teszttel kapcsolatos kötelezettségek teljesítése A MiFID teszt tartalma (az ügyfél különböző eszközosztályokba történő befektetésekkel kapcsolatos tapasztalatai) A MiFID megfelelőségi teszttel kapcsolatos kötelezettségek teljesítése A GDPR rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pontja (ahol a jogi kötelezettséget a 2017/565/EU rendelet 56. cikke írja elő) A szerződés megszűnésétől számított öt év.
Ügyfélpanasz-kezelés Az ügyfél neve és a panasz tartalma A GDPR rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pontja (ahol a jogi kötelezettséget a Befektetési vállalkozásokról szóló 2007. évi CXXXVIII törvény 121. paragrafusa írja elő) A panasz benyújtásától számított öt év.
Ügyfélkommunikáció rögzítése A kommunikáció tartalma (írásban vagy hangfelvétellel rögzített telefonhívások) Nyilvántartási kötelezettség teljesítése A GDPR rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pontja (ahol a jogi kötelezettséget a 2017/565/EU rendelet 76. cikke írja elő) A rögzítéstől számított öt év.
Könyvelési célú nyilvántartás A számviteli dokumentumok tartalma (szerződések, bizonylatok, számlák stb.) Nyilvántartási kötelezettség teljesítése A GDPR rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pontja (ahol a jogi kötelezettséget a Számvitelről szóló 2000. évi C törvény 169. paragrafusa írja elő) Nyolc év

Amennyiben az adatkezelés jogalapja a szerződés megkötése vagy teljesítése, az ilyen adatok ügyfél általi átadásának elmaradása azt eredményezi, hogy a szerződés nem jön létre. Amennyiben az adatkezelés jogalapja valamely törvényi kötelezettség, az ilyen adatok ügyfél általi átadásának elmaradása az ügyfélszerződés IBCE általi felmondását, illetve esetlegesen az adatátadás elmulasztásának bejelentését eredményezi az illetékes hatóság részére.

AZ ÉRINTETTEK JOGAI

Ön kérheti a Személyes Adatai helyesbítését, kiegészítését, törlését és korlátozását, továbbá tájékoztatást és hozzáférést kérhet az IBCE által kezelt Személyes Adataihoz, illetve visszavonhatja a korábban adott hozzájárulását egy emailben (dpo@interactivebrokers.ie) vagy postai úton küldött kérelem formájában (1075 Budapest, Madách Imre út 13-14. A. ép. V. em.) Ezen jogokat a GDPR rendelet 15-18. és 21. cikke írja elő, és az alábbiakban részletesen is bemutatjuk.

Tájékoztatáshoz való jog:

Az IBCE meghozza a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy tájékoztassa Önt a Személyes Adatok jelen szabályzatnak megfelelő kezeléséről (a GDPR rendelet 13-14. cikkében hivatkozott, illetve a 15-22. és 34. cikke szerinti információk mindegyike) tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és érthetően, ugyanakkor pontosan megfogalmazva.

Hozzáféréshez való jog:

Ön jogosult hozzáférni a Személyes Adataihoz (másolatban), és visszajelzést kérni arról, hogy az IBCE kezeli-e az Ön személyes adatait. Amennyiben az IBCE kezeli az Ön Személyes Adatait, Ön jogosult tájékoztatást kérni a Személyes Adatairól és az alábbiakról:

  • az adatkezelés céljai;
  • az érintett személyes adatok kategóriái;
  • a címzettek vagy címzetti kategóriák, akiknek a személyes adatok átadásra kerültek vagy kerülnek, ideértve különösen a harmadik országbeli (Európai Unión kívüli) címzetteket vagy nemzetközi szervezeteket is;
  • a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama;
  • az adatok javításának és törlésének, illetve az adatkezelés korlátozásának a joga, valamint a tiltakozáshoz való jog;
  • a felügyeleti szervnél történő panasztétel joga;
  • az adatforrásokra vonatkozó tájékoztatás; az automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, továbbá teljes körű tájékoztatás az alkalmazott logikáról, az ilyen adatkezelés jelentőségéről és az érintettre nézve várható következményeiről.

Javításhoz való jog:

Ön kérheti az adatkezelő által kezelt, Önre vonatkozó pontatlan személyes adatok helyesbítését és a hiányos adatok kiegészítését.

Törléshez való jog:

Ön kérheti a személyes adatai indokolatlan késedelem nélküli törlését az alábbi okok bármelyike alapján:

  • a személyes adatokra már nincs szükség ahhoz a célhoz, amelyhez gyűjtötték vagy más módon kezelték azokat;
  • Ön visszavonja az adatkezeléshez adott hozzájárulását, és annak más jogalapja sincs;
  • Ön tiltakozik az adatkezelés ellen, és semmilyen nyomós és jogszerű indoka nincs az adatkezelés folytatásának;
  • megállapítható a személyes adatok kezelésének jogszerűtlensége;
  • az adatkezelőre vonatkozó EU vagy tagállami jogi kötelezettség teljesítése érdekében törölni kell a személyes adatokat;
  • a személyes adatok gyűjtésére az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások nyújtásával kapcsolatban kerül sor.

Nem lehet kezdeményezni az adatok törlését, ha az adatkezelésre az alábbi célok érdekében van szükség:

  • a véleménynyilvánítás és a tájékozódás szabadságához való jog gyakorlása;
  • az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti, a személyes adatok kezelésére vonatkozó kötelezettség teljesítése, vagy közérdekből végzett feladat végrehajtása, vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása;
  • a népegészségügy területét érintő közérdek, közérdekű archiválás, tudományos és történelmi kutatás vagy statisztikai cél;
  • vagy jogi igények előterjesztése, érvényesítése vagy védelme.

Az adatkezelés korlátozásához való jog:

Az Ön kérésére az adatkezelés korlátozható a GDPR rendelet 18. cikkében foglalt feltételek fennállása esetén:

  • Ha Ön vitatja a Személyes Adatok pontosságát, amely esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi az Ön számára a Személyes Adatai pontosságának az ellenőrzését;
  • az adatkezelés jogellenes, ugyanakkor Ön ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
  • az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előerjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez;
  • Ön tiltakozik az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az Ön jogos indokaival szemben.

Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, a Személyes Adatokat – a tárolás kivételével – csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Európai Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni. Kötelesek vagyunk Önt előzetesen tájékoztatni az adatkezelés korlátozásának feloldásáról.

A hozzájárulás visszavonása:

Ön jogosult bármikor visszavonni az adatkezeléshez adott hozzájárulását. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét.

Eljárási szabályok:

Az IBCE indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja Önt a kérelem nyomán meghozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. Az IBCE a késedelem okainak megjelölésével, a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatni fogja Önt a határidő meghosszabbításáról.

Ha az IBCE nem tesz intézkedéseket az Ön kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja Önt az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy Ön panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet a bírósági jogorvoslati jogával.

Az IBCE minden olyan címzettet tájékoztat valamennyi helyesbítésről, törlésről vagy adatkezelés-korlátozásról, akivel a Személyes Adatokat közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényelne. Az Ön kérésére az IBCE tájékoztatja Önt ezen címzettekről.

Jogorvoslat:

Amennyiben Ön úgy ítéli meg, hogy sérültek az adatvédelmi jogai, panaszt nyújthat be az IBCE-hez vagy az illetékes felügyeleti hatósághoz, illetve bírósági jogorvoslattal élhet.

Magyar Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság:

H-1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: privacy@naih.hu